dimarts, 25 d’agost del 2009

Fi de festa

Doncs sí, no hi ha res a dir: totes fereixen i l'última t'enllesteix.

És hora d'endreçar els lleures i emergir.

M'acompanyen les paraules de Lao She:

Sí, torno a veure per fi el quart creixent, falç freda d’or pàl·lid. Quantes vegades, oh quantes vegades no l’he vist, fidel i immutable? L’he nuat a tantes emocions, a tants moments diferents: asseguda contemplant-lo, el retrobo de biaix als núvols, al fil dels meus records, que desperta com l’oreig del vespre desfulla una flor que voldria dormir.

El quart creixent (Yue yar) és una excepció de registre sentimental en l’obra de Lao She. A més, el personatge principal és una dona mentre que en general són homes. En canvi, el destí dibuixat aquí no té res d’excepcional en la realitat xinesa.

Aquest conte va ser escrit probablement el 1935. I jo, probablement, me'l llegiré l'agost del 2009.

De la qual cosa em felicito i poso en coneixement vostre per si en poguéssiu extreure alguna cosa de profit.

1 comentari:

Eva ha dit...

En aquestes nits caluroses d'estiu potser em sento més Blue Moon de la Holliday...