dimarts, 23 de desembre del 2008

Publicitat gens encoberta

Avui m'he firat aquest bonic llibre la portada del qual alegra aquest raconet.

A l'hora de triar-lo han jugat quatre incitacions que passo a referir:

a) que l'hagi escrit un senyor que es diu Tuson

b) que tingui una bonica portada

c) que la cosa vagi de metàfores (es subtitula "La invasió de la metàfora")

d) -i aquesta ha estat la definitiva-: que la primera frase del primer capítol digui: "Hi ha qui et dóna un aglà per fer-te cagar un roure".

A mi, que la famosa teoria de la plusvàlua de l'amic Karl em va enlluernar en el seu moment i em va precipitar a moltes (però moltes, eh!) hores de sapientíssimes i encara més inútils cogitacions, una síntesi popular com aquesta m'hauria anat la mar de bé.

Però ja se sap que en matèria de saviesa popular, o tens les àvies que pertoquen, o has de sirgar amb les que el destí t'ha posat a l'abast.

Per això me l'he comprat.

Ara, és clar, només cal que trobi forces per llegir-lo en uns dies que la galvana em pot.

Creueu els dits en benefici del meu creixement intel·lectual.

A més veure!