diumenge, 23 d’agost del 2009

Geometria temporal

Acabava ja el noble esport matinal de remenar la premsa quan m'ha passat pel magí fer consulta al meu amic Jeph de Jespus perquè m'ajudés a resoldre un dubte que em barrinava: el temps avança en espiral o és estúpidament concèntric?

I el bon home, que no té un no per a ningú, m'ha respost d'aital manera:

Si'ls rezels que t'enervan abandonas;
si sabs fer cas omís dels distints noms
ab que estúpidament et divideixes;
si'l nom t'estimas y la pell no't dol,
podrèm encara deturar l'onada
que amenassa ofegar nostra nació.
¡Avant, poble! Las horas aprofita;
forsa al puny, ull certer y dret al cor,
que avuy ab energia es temps encare;
demà potser ja no!

Gràcies, Jeph. Puc seguir assegut al botó de la roda.

2 comentaris:

Clidice ha dit...

i voleu dir que les paraules de tan noble poeta revolucionari tenen encara alguna vigència?

Eumolp ha dit...

A mi, el que m'enamora, és comprovar quantes vegades sortim a passejar amb un cert abrandament perquè ens segueixin deixant escurats de butxaca i de cor.
Però res, Sant Tornem-hi que no ha estat res.