dissabte, 29 de maig del 2010

Bons costums

L'any 1879, la Imprenta de "La Renaixensa" publicava Del meu tros. Escenas casulanas de carrer y de mes enfora d'Emili Vilanova, escriptor costumista i autor teatral.

Àngel Guimerà, que el 10 de juny del 1876 li havia publicat Gitanesca a "La Renaixensa", va auspiciar la publicació del recull.

Aquestes Escenas casulanas venien "Ilustradas ab vinyetas per Antoni Vilanova".

La il·lustració que reprodueixo aquí és la que apareix a la pàgina 175 del volumet.

Probablement m'hauria hagut d'haver llegit el llibre.

Probablement m'hauria pogut llegir, com a mínim, el quadre (Ultimas escenas d'un drama).

Doncs res de res: i és que en el fons, em pot la mandra.

Tret del cas que em proposin acabar amb un angelet a traïció clavant-li una bella daga a l'esquena.

Que és un acudit d'allò més escaient.

Sissenyor!