dijous, 24 d’agost del 2006

Debates on palmistry


Per alguna paret de casa corria un gravat que duia aquest títol. Atesa la meva còsmica ignorància en matèria de llengües i la meva més encara còsmica mandra per consultar un diccionari, vaig estar temps i temps imaginant que els tres personatges que seien al voltant d'una taula i miraven atentament la mà d'un d'ells es trobaven a un lloc exòtic anomenat Palmistry.
Podria jurar que en vaig fer una revellida mansió d'una vaga Anglaterra posem del segle XVII que acollia tertúlies de terratinents desvagats. No sé si us ho creuríeu perquè un despropòsit d'aquesta magnitud desmereix qualsevol intel·ligència mitjanament dotada, però aquest és el vostre problema. Jo em crec a mi mateix, i amb això en tinc més que de sobres.
Avui he descobert que el gravat de marres havia desaparegut i he col·legit que en alguna d'aquestes ocasions que cal restituir el blanc de les parets a la seva puresa original deuríem aprofitar l'avinentesa per donar sortida a l'estampat indi que ara campeja en el seu lloc i procurar als contertulis un repòs en algun racó fosc del que anomenem "forats" i dels quals potser algun dia em vagarà de parlar-vos.
Ja portat per aquesta espiral de reflexions idiotes he tornat a constatar que no deixa de ser paradoxal que a les meves parets i prestatges (convenientment farcits de quadres i objectes a major glòria del meu horror vacui) hi abunden els testimonis de països exòtics: Índia, Mèxic, Tailàndia, Canadà, Egipte, Perú... i podria allargar la llista, però em fa mandra. I això em sembla especialment divertit, atès que no he tret el nas de casa com qui aquell qui diu mai. De tota manera, sóc perfectament capaç d'inventar un viatge per a cada un dels objectes i amanir-lo, si cal, amb perills i aventures que farien tremolar les carns de qualsevol ardit viatger. Però no ho faré, si més no ara, que no és el cas.
A més, ara que hi caic, aquest no era el propòsit de la història. Jo, en la meva infinita generositat, em proposava simplement d'anunciar-vos que llegida la mà esquerra que ara mateix esteu temptats de mirar-vos amb cara d'enze, us puc dir que d'aquí uns instants clicareu a la x del raconet i dedicareu el vostre temps a qüestions més profitoses que les que han ocupat aquests últims minuts.
O no?