dijous, 17 de juny del 2010

Petit saqueig

L'any 1981, Diàfora S.A. va publicar una reproducció facsímil de l'exemplar nº 9 de El llibre segons el poble, suara dictat i compost per Monsenyor Joan Amades.


El 23 d'abril del 1982, vaig adquirir un dels exemplars d'aquesta edició i, després de fullejar-lo breument, el vaig arrenglerar al prestatge pertinent.


El 16 de juny del 2010, 28 anys després d'entomar pols, vaig decidir que li convenia una mica d'aire fresc i m'hi he entretingut una estona.


La lletra, que és molta i que no dubto que deu ser d'un gran interès, l'he deixada per d'aquí 20 o 30 anys més.

Dels sants, n'he saquejat quatre. Els que m'han semblat més amables i escaients com a reflexió per als dies de crisi econòmica i reformes laborals que tant ens distreuen.

Fins havia pensat un bell text que justifiqués la tria.

Però he decidit estalviar-vos-el perquè, al capdavall, la seqüència és transparent i no li cal paraules.

Estiguin bonets.

2 comentaris:

Clidice ha dit...

a mi, això dels caps tallats i ensangonats em fa posar el sopar de travès, però ves que hi farem mestre! ;)

arsvirtualis ha dit...

El que fa el desfici dels temps finals...