divendres, 1 de gener de 2010

Patacot i Mandinga

Em sento tan unit a mi mateix que podria dir que exemplifico amb precisió i exactitud allò de ser carn i ungla, o cul i merda, o Patacot i Mandinga.

La indestriable associació de la carn amb l'ungla o del cul amb la merda no m'ha demanat mai grans esforços intel·lectuals per arribar-la a entendre. En canvi, amb Patacot i Mandinga sempre he tingut dificultats.

Confesso que en una pirueta d'imaginació eròtico-exòtica no havia tingut cap empatx a imaginar un ardit explorador britànic (Mr. Petticoat) que ullprès per una mandinga seductora, me l'havia robada a la tribu (amb la nocturnitat i l'alevosia que fan al cas) i, després d'una desesperada fugida per selves més o menys tropicals puntejada per notables expansions de gimnàstica libidinosa, havia venut cara la seva vida i la de la seva atabalada promesa, fins que havien mort ben abraçats i clivellats per fletxes i llances, en una última fusió que justificava el sentit de la indestriable associació que els havia elevat a categoria de gir idiomàtic.

Però es veu que res des res. Com que d'alguna manera havia de començar l'any, m'he encomanat a Sant Google i remenant remenant, he acabat per entendre que això dels patacots i les mandingues deu venir d'un vodevil dels anys trenta que devem a la ploma de Pere de Riudevitlles.

No he pogut passar d'aquí. Com que davant meu s'obren 365 dies per trobar prou feines inútils per sobreviure'l, em proposo que no s'acabi el 2010 sense que hagi pogut trobar i llegir aquesta digníssima obreta per comprovar si l'argument em força a descartar la meva hipòtesi colonial i l'he de subtituir per una evidència més nostrada.

En tindreu notícies.

3 comentaris:

Clidice ha dit...

Restarem pendents de les vostres investigacions :)

Anònim ha dit...

Benvolgut amic Eumolp,

Al Camp de Tarragona, l’expressió és Peret i Mandinga quan es fa referència a dues persones que van sempre juntes. Potser, aquest podria ser un nou camí per a la teva cerca.


Salutacions cordials.

Olga Xirinacs ha dit...

En efecte, sempre he sentit a dir Peret i Mandinga, de manera que se't gira feina. Potser Peret ve del nom de l'autor...
Resulta més eufònic Peret i Mandinga que Patacot i Mandinga. Però sempre podria ser el tercer en discòrdia.